...Uz stavke iz ciklusa Lutke B. Martinu i Petroushskates J. Tower, izvedena je prvi put (praizvedba) skladba Maske našeg mladog i vrlo uspješnog pijanista i skladatelja Brune Vlaheka, sve djela za pierrot ansambl, koje je publika popratila snažnim aplauzima. U izvedbama nije bilo slabih mjesta, svi su bili raspoloženi i nadahnuti, i ni po čemu se nije moglo naslutiti da je tijekom priprema bilo nepredvidivih problema zbog kojih je sve do posljednjeg dana bilo upitno održavanje koncerta u zadanom terminu...
U nedjelju 24. veljače 2019. godine, ljubiteljima lijepe glazbe već dobro poznati zagrebački ansambl Glazbene staze, u okviru jubilarne 10. koncertne sezone istoimenog ciklusa, održao je u MD Lisinski vrlo zanimljiv i isto tako posjećen koncert pod nazivom Teatralno. I bilo je doista teatralno. Ne samo po izvedenim glazbenim djelima skladanim za teatar ili samo inspiriranim teatrom, nego i zbog dojma što ga je takav program budio kod posjetitelja. Ovoga puta stalnim članovima ansambla u sastavu Iva Ljubičić Lukić pijanistica, Eda Rimanić flautistica, Vlade Matulić klarinetist, Andrija Šimić violončelist, uz violinistice Đanu Kahriman i Evu Mah, pridružile su se i dvije posebne gošće: sopranistica Marija Lešaja i pijanistica Kosjenka Turkulin.
Kao što su i obećali u svojim najavama, umjetnici, još uvijek percipirani kao mladi, mada već s desetogodišnjim iskustvom čestih nastupa diljem lijepe naše, i prepoznati i od publike i od struke, uspjeli su svojim izvedbama oživjeti Ibsenovu Noru iz Lutkine kuće, nesretnu Shakespearovu Ofeliju, razigranog Petrušku, likove commedie del arte - Pierrota, Harlekina i Kolumbinu, kao i cara u svom najnovijem ruhu.
Potsjetit ćemo vas da je Pierrot tužni klaun blijedog lica i slomljenog srca. Srce mu je slomila Kolumbina. Preoteo ju je obijesni Harlekin. Za razliku od njega, Pierrot je iskren, naivan, zaljubljen i neshvaćen. On je umjetnik. Kao takav, Pierrot je postao inspiracija brojnim umjetnicima tijekom posljednja tri stoljeća. Mnoga književna, likovna, filmska i glazbena djela nastala su inspirirana njegovim likom. Sve je započelo s pantomimom i commediom dell'arte 17. stoljeća. Mit o tom neobičnom liku traje sve do danas pa je utjecao na mnoge umjetnike poput Davida Bowiea i Charlie Chaplina, a kako stvari stoje, nije mu mogao odoljeti ni ansambl Glazbene staze, koji je po svom sastavu i senzibilitetu prema takvim glazbenim temama, jedini hrvatski Pierrot ansambl.
Uz stavke iz ciklusa Lutke B. Martinu i Petroushskates J. Tower, izvedena je prvi put (praizvedba) skladba Maske B. Vlaheka, sve djela za pierrot ansambl, koje je publika popratila snažnim aplauzima. U izvedbama nije bilo slabih mjesta, svi su bili raspoloženi i nadahnuti, i ni po čemu se nije moglo naslutiti da je tijekom priprema bilo nepredvidivih problema zbog kojih je sve do posljednjeg dana bilo upitno održavanje koncerta u zadanom terminu
S jednakim oduševljenjem popraćeni su nastupi sopranistice Marije Lešaje uz pratnju pijanistice Kosjenke Turkulin, koje su izvele 5 Ofelijinih pjesama, WoO post.22, J. Brahmsa i dvije pjesme (Pantomime i Pierrot) iz ciklusa Quatre chanson de jeunesse C. Debyssyja. Da bi cijela večer bila upamćena kao izuzetno zanimljiva i sadržajna doprinijele su pijanistice: Kosjenka Turkulin s virtuoznom izvedbom Tarantelle, op.43 za klavir solo F. Chopina kao i Iva Ljubičić Lukić u klavirskom duu s Kosjenkom u izvedbi Kazališne suite za klavir četveroručno A. Kabilja.
A. Bukovac
Izvode:
Marija Lešaja, sopran
Kosjenka Turkulin, klavir
i
Ansambl Glazbene staze
Eda Rimanić, flauta
Vlade Matulić, klarinet
Đana Kahriman, violina
Eva Mach, violina
Andrija Šimić, violončelo
Iva Ljubičić Lukić, klavir
Program:
B. Martinů: Izbor iz ciklusa Lutke, za pierrot ansambl
J. Brahms: 5 Ofelijinih pjesama, WoO post.22, za sopran i klavir
C. Debussy: Izbor iz ciklusa Chansons de jeunesse, za sopran i klavir
F. Chopin: Tarantelle, op. 43, za klavir solo
B. Vlahek: Maske, za pierrot ansambl (praizvedba)
A. Kabiljo: Kazališna suita, za klavir četveroručno
J. Tower: Petroushskates, za pierrot ansambl